အသိအမွတ္ျပဳျခင္း

အိမ့္သီရိသူ

ကၽြန္မငယ္ငယ္က တိုင္းရင္းသား သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕နာမည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာအသံမထြက္တတ္ေတာ႔ သူတို႔နာမည္ေတြကို ဟာသ လုပ္ၿပီးေခၚတာမ်ဳိးလုပ္ပါတယ္။ သူတို႔စကားအသံမပီတာေလးေတြ ကိုလည္းလိုက္စတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုစရတဲ့ အခါသူတို႔ေတြစိတ္ဆိုးသြားတာၾကည့္ၿပီးေပ်ာ္ရပါတယ္။  ကိုယ္က ခ်စ္လို႔စတာပါ။ သူတို႔ေတြစိတ္ထဲ နာက်င္သြားရတာကို ကေလးတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔လဲ မသိခဲ့ပါဘူး။ ႀကီးလာတဲ့အခါမွ ဒါေတြဟာ ခြဲျခားဆက္ဆံသလိုျဖစ္ေနပါလား။ ကိုယ္နဲ႔ ဘာသာ လူမ်ိဳး မတူတဲ့သူေတြကို ခြဲျခားတာပါလား။ သူတို႔ေတြဘယ္လိုမ်ားခံစားသြားရမလဲဆိုတာေတြးမိပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ရဲ႕မိဘေတြ၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ ကိုယ့္ထက္ႀကီးတဲ့သူေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ကို သူတပါးကိုခြဲျခား ဆက္ဆံဖို႔၊ နွိမ့္ခ်ဖို႔၊ ေလွာင္ရယ္ဖို႔ ဆိုတာေတြကို မသင္ေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ကေလးမ်ား အေနနဲ႔ အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ အျပဳအမူေတြလုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ဝင္ေရာက္ဟန္႔တားျခင္းလုပ္တာရွားပါတယ္။ လူႀကီးမိဘဆရာမေတြကိုယ္တိုင္ ရယ္ေနတာ၊ နာမည္ေတြကိုေျပာင္တာေတြကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒါေတြလုပ္တာ အဆင္ေျပပါတယ္။ ငါတို႔ကခ်စ္လို႔စတာပဲ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးဆိုၿပီး ငယ္ရာကေနႀကီးတဲ့အထိ အက်င့္ပါလာပါတယ္။ ဒီလိုေတြလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ခြဲျခားခ်င္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအတိုင္းအဆင္ေျပတယ္ထင္လို႔လုပ္တာပါ။ တျခားတစ္ဖက္က ဒါဟာ အနာျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ကို မုန္းတီးေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္မတို႔က မုန္းရေကာင္းလားအျပစ္တင္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာတျခားတစ္ဖက္သား ဘယ္လိုခံစားရမယ္ ဆိုတာ ေတြးဖို႔ေမ့လာၾကပါတယ္။ တဖက္သားဘယ္လိုခံစားရလဲဆိုတာ ေမးလဲမေမးသလို နားလဲနားမေထာင္ ၾကပါဘူး။

လက္တေလာမွာ ေျမာက္ဦးမွာျဖစ္သြားတဲ့ အဓိက႐ုဏ္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရခိုင္ေတြကို အျပစ္တင္ေနၾက တာမ်ိဳးေတြေတြ႕ရပါတယ္။ ဗမာ့ကၽြန္လို႔ေျပာတာကို ကၽြန္မတို႔ဗမာ ေတြက လက္သင့္မခံတာမ်ိဳး ေတြ႕ရပါတယ္။ ဟာသလိုမ်ိဳး သေရာ္တာေတြလိုမ်ိဳးေတြပါလူမႈမီဒီယာမွာျပန္႔ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ကိုယ္က ေတာ့ျဖင့္သူတို႔ကိုကၽြန္လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေျပာရက္ေလျခင္းဆိုၿပီး တံု႔ျပန္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၉, ၂၀၁၀ ေလာက္တုန္းက သင္တန္းေတြတက္တဲ့အခါမွာ ဗမာမႈျပဳျခင္း ” Burmanization” အေၾကာင္းေတြေျပာၾကတဲ့အခါမွာ ဗမာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ႀကီးလာရတဲ့ ကၽြန္မက ဆတ္ဆတ္ထိမခံ တုံ့ျပန္ဖူးပါတယ္။ ဒါဟာ Militarization ျဖစ္ေၾကာင္း ဗမာေတြလဲ ထိုနည္းတူ ဖိနွိပ္ခ်ဳပ္ျခယ္ခံရတာျဖစ္ ေၾကာင္းေဆြးေႏြးတိုင္းမွာေျပာပါတယ္။ Military စစ္တပ္ဟာ ဗမာကို ကိုယ္စားမျပဳေၾကာင္းျငင္းခဲ့ပါတယ္။ စစ္တပ္ကလုပ္တာပါ။ သာမန္လူေတြမလုပ္ပါဘူးလို႔ျငင္းခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မရဲ႕တိုင္းရင္းသားသူငယ္ခ်င္းေတြမွာ နာမည္ ၂ မ်ိဳးဆီရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ျမန္မာနာမည္နဲ႔ သူတို႔သက္ဆိုင္ရာတိုင္းရင္းသားနာမည္ဆိုၿပီးရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းအရင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေပမဲ့လဲ တစ္ခုေသာအေၾကာင္းက ဗမာစကားေျပာတဲ့ဝန္ထမ္းေတြက သူတို႔နာမည္ကိုေမြးစာရင္းသြင္းတဲ့အခါ၊ ေက်ာင္းတက္တဲ့အခါ၊ မွတ္ပံုတင္လုပ္တဲ့အခါ မွန္မွန္ကန္အသံမထြက္တတ္လို႔နဲ႔ စာလံုးေပါင္းေသခ်ာမေပါင္းတတ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာနာမည္ကိုပဲတရားဝင္ယူလိုက္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆို သူ႔ကိုျမန္မာနာမည္ေပးထားတာ ဗမာဆို နွိမ္ခံရတာသက္သာမယ္။ အႏိုင္က်င့္ခံရတာ သက္သာမယ္။ သူတိုင္းရင္းသား လူနည္းစုျဖစ္မွန္းမသိေတာ့ အႏိုင္က်င့္ခံရသက္သာမယ္ဆိုၿပီး မိဘေတြက တရားဝင္နာမည္ကိုဗမာနာမည္ေပးခဲ့တာပါတဲ့။ ဒါေတြဟာ စစ္တပ္ကလုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔သာမန္ဗမာေတြကလုပ္တာပါ။ နာမည္ေတြကို စတာ၊ နာမ္နွိမ္တာ ( ဥပမာ- ကရင္သူပုန္) လို႔ေခၚတာ၊ ရခိုင္ကို ရခီးလို႔ေခၚတာ၊ ခ်င္းေတြ နာဂေတြကို လူ႐ိုင္းလို႔ေခၚတာ၊ သူတို႔ရဲ႕မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔မဟုတ္လို႔ စာအရေနာက္က်တာေတြကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားတာေတြဟာ သာမန္ဗမာေတြလဲလုပ္ပါတယ္။

ကၽြန္မအလုပ္နဲ႔ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားနယ္ေျမေတြ၊ ပဋိပကၡေဒသေတြကိုသြားရပါတယ္။ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားေတြေျပာတဲ့ဗမာဆိုတာ ဗမာစကားေျပာတဲ့သူေတြကိုေျပာတာပါ။ အထက္ျမန္မာျပည္က ဗမာစစ္စစ္ရယ္၊ ၿမိဳ႕ေန ကျပားေတြရယ္ ခြဲေျပာမေနပါဘူး။ ဗမာစကားေျပာတဲ့ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ဗမာလို႔ေခၚတာပါ။ ျမစ္ႀကီးနားတစ္ဖက္ကမ္းဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕ကဆရာေတာ္ကေျပာဖူးပါတယ္။ ရြာထဲကကေလးေတြဟာ ဗမာဆိုတာကို ဘာမွန္းေတာင္ေသခ်ာမသိပဲ ေဒဝါႀကီးလာၿပီလို႔ေျပာလို႔ေၾကာက္သလိုေၾကာက္ပါတယ္တဲ့။ ဘာလို႔ဆို ငယ္ငယ္ထဲက ” ဗမာေတြလာၿပီ” လို႔ေအာ္တဲ့အခါ ေျပးရပါတယ္။ သူတို႔အဖို႔ ဗမာဆိုရင္ ေျပးရမယ္ဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ႀကီးလာရပါတယ္။ ဘာလို႔မွန္းမသိေပမဲ့ ေၾကာက္စရာတစ္ခုအေနနဲ႔ႀကီးလာရပါတယ္။ ဗမာကိုမုန္းတီး ေၾကာက္ရြံ့ရြံရွာမႈဆိုတာ မိဘေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြက ကေလးေတြကို အတင္းသင္ၾကားျပသေပးလို႔ဆိုတာထက္ သူ႔တို႔ဘဝျဖစ္ရပ္ေတြေပၚမွာ အေျခခံပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ေျပာၾကပါတယ္။ ဗမာေတြလဲ ဖိနွိပ္ခံရတယ္။ မတရားခံရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခံစားရတဲ့ အတိုင္းအတာနဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြကြာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာပတ္သက္မွ လမ္းေပၚထြက္ဆႏၵျပၾကတဲ့အခါမွ အၾကမ္းဖက္တံု႔ျပန္မႈေတြကိုခံရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းႏိုင္ငံေရးနဲ႔ေဝးေဝးေနတဲ့အခါ ကၽြန္မတို႔ကို ဘယ္အာဏာပိုင္မွ အိမ္ေပၚတက္ၿပီး ေပၚတာဆြဲဖို႔ေခၚတာမ်ိဳးစတာေတြမရွိပါဘူး။ စစ္မက္ျဖစ္ပြားတဲ့ေဒသေတြမွာပဲ ဒါမ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ စစ္မက္ကလဲ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားေတြေနတဲ့ေနရာမွာပဲ ျဖစ္ေနတာပါ။ စစ္မက္ျဖစ္ပြားတဲ့နယ္ေျမေတြမွာေနထိုင္ၾကတဲ့သူေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးလဲ မလုပ္ပါပဲ သူ႔ဟာသူ ေတာေတာင္ထဲ သစ္ခုတ္ဝါးခုတ္ေနတာေတာင္မွ ေပၚတာဆြဲခံရတာမ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္မွာကိုယ္ေနရင္း ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ကိုယ့္မိဘ၊ သားသမီး၊ ညီအမ အသတ္ခံရတာ၊ မုဒိန္းက်င့္ခံရတာ၊ စားနပ္ရိကၡာေတြကို လုခံရတာေတြဟာ စစ္မက္ျဖစ္ပြားရာေနရာေတြမွာပဲရွိပါတယ္။ ဒါေတြလုပ္တာလဲ အမ်ားအားျဖင့္ ဗမာစကားေျပာစစ္သားေတြမို႔လို႔ ဗမာကို မုန္းၾကတာပါ။ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္မွာ ရွမ္းေျမာက္တစ္ခြင္ဘက္ ကစစ္ေဘးေရွာင္ရြာေတြက္ုေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာက္မဲဘက္ရြာက ေပၚတာဆြဲခံရတယ္ဆိုတဲ့ ဥ္းေလးတစ္ေယာက္ကိုေမးမိပါတယ္။ ဦးေလး ဒါပထမဆံုးအႀကိမ္လား။ ဘယ္လိုခံစားရလဲဆိုေတာ့ သူကရယ္ပါတယ္။ သူ႔အဖို႔ ဒါက အေခါက္ႏွစ္ဆယ္ေတာင္ရွိၿပီလားမသိတာမို႔ ဘယ္လိုမွမခံစားရပါဘူးတဲ့။ ေနာက္ပိုင္းရြာေတြသြားတဲ့ အခါမွာ စစ္ပြဲအတြင္းမွာရွိတဲ့ရြာေတြမွာရြာသားေတြကိုယ္တိုင္ လုပ္ထားတဲ့စနစ္တစ္ခုရွိတာကို သိရပါတယ္။ ရြာတိုင္းက အိမ္ေထာင္စုေတြဟာ ဘယ္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕လာလာ အလွည့္က် တာဝန္ယူေပးရပါတယ္။ တာဝန္ယူတယ္ဆိုတာ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးတာ အပါအဝင္ ပစၥည္းေတြကူသယ္ေပးဖို႔ တစ္ရက္တန္သည္ တစ္ပတ္တန္သည္လိုက္သြားေပးရပါတယ္။ စီမံတာက ရြာလူႀကီးျဖစ္ၿပီး အိမ္ေထာင္စုေတြက အလွည့္က် လုပ္ေပးရပါတယ္။ တခါတေလ အလွည့္က် အိမ္ေထာင္စုမွာ လူႀကီးေတြ လယ္ယာလုပ္သြားေနတဲ့အခ်ိန္ တပ္ဖြဲ႕

တပ္ဖြဲ႕မ်ားေရာက္လာၿပီဆို အဲ့ဒီ့အိမ္က အရြယ္တန္တန္ ကေလးရွိရင္ ဒီကေလးက လုပ္ေပးရပါတယ္။ ဘာလို႔ဒီလိုလုပ္ရသလဲဆို တပ္ဖြဲ႕ေတြကဝင္ၿပီးေတြ႕ကရာလူေခၚသြားတဲ့ အခါ အသက္ရွင္လ်က္အိမ္ျပန္ေရာက္ႏိုင္ေျခကနည္းလို႔ပါတဲ့။ ဒီလိုစနစ္နဲ႔ဆို တခုခုျဖစ္လည္း ဘယ္ကိုလိုက္ရွာရမွန္းသိပါတယ္။ငယ္ငယ္တုန္းက နဂါးႀကီး အစာေကၽြးဖို႔ အပ်ိဳေတာ္ေတြကို အလွည့္က်အစားခံခိုင္းရတာလိုမ်ိဳးက ကၽြန္မတို႔နဲ႔သိပ္မေဝးတဲ့ လူနည္းစုေနရာေတြမွာျဖစ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္မဖို႔ေတာ့ ဒါက လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္တာပဲ၊ ဘာလို႔ အဲ့လိုလုပ္လဲဆိုၿပီး လူႀကီးတစ္ေယာက္ကိုေမးတဲ့အခါ မေသေအာင္ႀကိဳးစားေနရတဲ့ဘဝမွာ လူ႔အခြင့္အေရးေရာ ဥပေဒေရာ ဘာမွဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ဒီလိုစနစ္ဟာလည္း တခ်ိဳ႕ရြာေတြမွာဆို အႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ တျခားလက္နက္ကိုင္ေတြလဲပါဝင္တယ္ဆိုေပမဲ့ အမ်ားစုက ဗမာစစ္တပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးႀကီးျပင္းလာရတဲ့အတြက္ ဗမာစကားေျပာတဲ့ သူေတြကို မုန္းရျခင္းနာၾကဥ္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေပၚတာဆြဲခံရတဲ့အခါ ဒီအတိုင္းအထုပ္ေတြခ်ည္းသယ္ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ေတြဟာ လူသားဒိုင္းအေနနဲ႔ရံဖန္ရံခါ အသံုးျပဳခံရပါတယ္။ လူသားဒိုင္းဆိုတာ သံသယရွိတဲ့နယ္ေျမေရာက္တဲ့အခါ အဲ့ဒီ့အရပ္သားေတြက တပ္ၾကပ္ျဖစ္ေစ အရာရွိျဖစ္ေစရဲ႕ပတ္လည္မွာဝိုင္းေပးၿပီးသြားရပါတယ္။ အကယ္၍ရန္သူက်ည္ဆန္ထိရင္ အရာရွိအစား အဲ့ဒီ့အရပ္သားေတြက အရင္ထိပါတယ္။ Human Shield ( လူသားဒိုင္း) လို႔ေခၚပါတယ္။ တခါတေလမွာ အထက္ကၫႊန္ၾကားလို႔မဟုတ္ပဲ လက္ေအာက္တပ္ခြဲေတြကလုပ္ေဆာင္တဲ့ Stress killing ( စိတ္ဖိစီးမႈေျဖေဖ်ာက္ရန္သတ္ျဖတ္ျခင္း) ေတြရွိပါတယ္။ တိုက္ပြဲမရွိလဲ ျဖတ္လာသမွ်အကုန္ပစ္သတ္ဆိုတာေတြရွိပါတယ္။ Stress ေျဖေဖ်ာက္သည္ျဖစ္ေစ ကလဲ့စားျဖစ္ေစ လုပ္ၾကတာရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ေက်ာက္မဲမွာ မိုင္းနင္းမိၿပီး တပ္ကအရာရွိတစ္ေယာက္ က်ပါတယ္။ တလအၾကာမွာ သီေပါဘက္မွာ ျဖစ္တဲ့တိုက္ပြဲမွာ တိုက္ပြဲမျဖစ္ပဲ လမ္းကို ပိတ္ထားၿပီး လာသမွ် လူအကုန္ပစ္ဆိုၿပီးပစ္ခိုင္းတာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ေအာက္ေျခစစ္သားေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ က်သြားတာေၾကာင့္ စိတ္ထြက္ေပါက္အေနနဲ႔ လုပ္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာစစ္သားေတြဟာတိုင္းရင္းသားေတြဟာ သူပုန္အားေပးလို႔ျမင္တတ္ၾကပါတယ္။ တအိမ္တေယာက္ေတာ့ အနည္းဆံုး သူပုန္တပ္မွာ ပါမွာပဲလို႔ထင္ပံုရပါတယ္။ ရြာေတြမွာလည္း အစကေျပာတဲ့ စနစ္ရွိတဲ့အခါ ဗမာစစ္တပ္အေနနဲ႔လဲ ပိုမိုအထင္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

စစ္ပြဲျဖစ္တဲ့ေဒသေတြမွာ ျမန္မာစကားမေျပာတတ္တဲ့အတြက္ အနွိပ္စက္ခံရတာ၊ အသတ္ခံရတာေတြရွိပါတယ္။ စစ္တပ္ကေမးျမန္းလို႔ ျမန္မာလိုေသခ်ာမေျပာတတ္တဲ့အခါ သူပုန္ (စစ္တပ္အေခၚ)ထင္ၿပီး နားလည္မႈလြဲၿပီးသတ္ခံရတာ ဖမ္းခံရတာေတြရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ရြာေတြမွာ တစ္ရြာလံုးမွ တစ္ေယာက္ေလာက္ပဲျမန္မာလိုေျပာတတ္ပါတယ္။ ဒါလဲ လံုးေစ့ပတ္ေစ့ေတာင္မဟုတ္ပါဘူး။
ၿပီးေတာ့ စစ္ပြဲေတြဟာလည္း ရန္ကုန္တို႔ ေနျပည္ေတာ္တို႔ အညာတို႔လိုဗမာစကားေျပာ အမ်ားစုေနထိုင္တဲ့ ေဒသေတြကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြက လာတိုက္လို႔ ဗမာစစ္တပ္က ျပန္တိုက္တာမဟုတ္ပဲ သူတို႔ေတြေနတဲ့နယ္ေျမကို ဗမာစစ္တပ္ကသြားတိုက္တာပါ။ ဒီအတြက္ သူတို႔ရဲ႕လူမ်ိဳးစုလက္နက္ကိုင္ေတြကိုအားေပးၾကတာပါ။

တဆက္ထဲမွာပဲ ျပည္တြင္းစစ္တိုက္ေနရတာဟာ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေျပာတာေတြ႕ပါတယ္။ ဒါက ကၽြန္မတို႔သင္လာတဲ့ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ သိနားလည္လာတဲ့ျပည္ေထာင္စုဆိုတာ တိုင္းရင္းသားေကါင္းစံုေအးအတူပူအမွ် ညီအကို ေမာင္ႏွစ္မ ဆိုၿပီး တိုင္းရင္းသားဝတ္စံုေလးေတြဝတ္ၿပီး ေသြးစည္းညီအကိုမ်ားသီခ်င္းနဲ႔ ပြဲေတြမွာ က တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေလ့အက်င့္ဟာ ကၽြန္မတို႔ဗမာေတြတင္မက တိုင္းရင္းသားေတြထဲမွာပါေတြ႕ရတာပါ။ သူတို႔လဲ ဗမာကို အၿမဲမုန္းၿပီးႀကီးလာတာမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေလာက ထြက္တဲ့ အမြန္း ရဲ႕သီခ်င္းဆိုရင္လဲ ဒီလိုသေဘာမ်ိဳးေတြေတြ႕ရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုတို႔ ေမာင္ႏွမတို႔ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနၾကတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ႕ရပါတယ္။ က်မရဲ႕ကခ်င္သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕လဲ ဗမာရယ္ ဘာရယ္ခြဲၿပီးႀကီးလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ငယ္ငယ္ကဆို ျမန္မာစစ္ကားေတြလာရင္ ေပ်ာ္ၿပီးၾကည့္ပါတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ KIA နဲ႔တေက်ာ့ျပန္စစ္ပြဲျပန္စလာမွ ဗမာေတြဟာ ငါတို႔ကခ်င္ေတြကိုဆိုၿပီး ခြဲျခားျမင္လာရပါတယ္တဲ့။

ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး နဲ႔ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္မႈမၿပိဳကြဲေရး ကို ကၽြန္မတို႔ဗမာေတြကပိုေျပာၾကတာေတြ႕ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တန္းတူအခြင့္အေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ေတြကို တိုင္းရင္းသားေတြကိုမေပးပဲနဲ႔ေတာ့ရမယ္မထင္ပါဘူး။ သက္မြန္ျမင့္ကိုခ်စ္တာ၊ေနတိုးကို အားေပးတာ၊ လုလုေအာင္ကိုႀကိဳက္တာ၊ ျမန္မာ Idol မွာ သားငယ္ကို မဲေပးတာ။ ရခိုင္မုန္႔တီလုပ္စားရံု၊ ရွမ္းေခါက္ဆြဲစားရံုနဲ႔ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ တန္းတူညီမွ်ရွိေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ေနသမွ်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရမေဆြးေႏြးႏိုင္ပဲလက္နက္ကိုင္တိုက္ေနရသမွ်ေတာ့ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္မွာလဲမဟုတ္ပါဘူး။

အခ်ိဳ႕တိုင္းရင္းသားေတြဟာသူတို႔ရဲ႕နာမည္ေတြကိုပါအစိုးရကအတင္းေျပာင္းလဲတာမ်ိဳးေတြအတြက္ နာက်င္ၾကတာၾကားရပါတယ္။ ဥပမာ- ကရင္နီကို ကယားဆိုၿပီးေျပာင္းတာမ်ိဳးေတြဟာ အနာျဖစ္ေစ ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုႀကီးလဲမၿပိဳကြဲပါဘူး။ တိုက္သာတိုက္ေနရေပမဲ့ ခြဲထြက္ဖို႔လဲမေတြးၾကပါဘူး။ ခြဲထြက္ဖို႔လဲ အဘက္ဘက္အေျခအေနအရ မျဖစ္ႏိုင္မွန္းတိုင္းရင္းသားေတြသိပါတယ္။ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ တိုင္းျပည္အသစ္လဲ ေပၚထြက္ဖို႔ ကမ႓ာ့အခင္းအက်င္းအရရွားပါတယ္။ အဆံုးစြန္ဆံုး တကယ္ခြဲထြက္သည့္တိုင္ေအာင္ က်မတို႔ ဗမာေတြ အေနနဲ႔ နယ္ေျမကို စိုးရိမ္စရာမလိုပါဘူး။ အစထဲက က်မတို႔ပိုင္တဲ့ေျမမဟုတ္ပဲနဲ႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အရသာ က်မတို႔ပိုင္သလိုလို ျဖစ္ေနတဲ့ေျမေတြပါ။ အစထဲက သူတို႔ပိုင္တဲ့ေျမေတြအေပၚက်မတို႔က ပိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားတာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းေတြေရးတာေတြ႕ပါတယ္။ ဒီလို တိုင္းရင္းသားတို႔ လူမ်ိဳးအေျချပဳမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ (ethno-nationalism) ျပင္းေနသမွ် ဖက္ဒရယ္နဲ႔ေဝးေနဦးမယ္ လို႔ေရးထားတာေတြ႕ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ethno-nationalism ကိုထည့္မတြက္ပဲ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားေတြေျပာေနတာကို နားမေထာင္ေပးတဲ့ အခါ ဖက္ဒရယ္ျဖစ္လာႏိုင္မွာပါလား။ ကၽြန္မတို႔သာမန္ ဗမာလူမ်ိဳးသာမန္လူေတြအေနနဲ႔ စစ္ပြဲကို မတားႏိုင္ပါဘူး။ မတားႏိုင္သေရြ႕လဲ ဗမာမုန္းတီးမႈကဆက္ရွိေနမွာပါ။ စစ္ပြဲကိုမတားႏိုင္ေပမဲ့ က်မတို႔လုပ္ႏိုင္တာက တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕အနာကို အသိအမွတ္ျပဳေပးႏိုင္ပါတယ္။ ပထမဆံုး သူတို႔ေျပာေနတာေတြနားေထာင္ေပးရင္း သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြကိုေျပာခြင့္ေပးရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း တည္ေဆာက္ယူၾကရမွာပါ။ ထိကပါး ရိကပါးနဲ႔ သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြကိုေလွာင္ေျပာင္၊ တိုင္းရင္းသားစြဲႀကီးရလားဆိုၿပီး သူတို႔ကို အျပစ္တင္ေနတဲ့အခါ သူတို႔အေနနဲ႔
ငါတို႔ေဒသမွာမတရားလုပ္တဲဗမာေတြနဲ႔ တျခားဗမာေတြဟာ အတူတူပါပဲ လို႔ပိုျမင္ရံုပဲရွိတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။

( အထက္ပါစာတြင္ တိုင္းရင္းသားဟုသံုးႏႈံးထားသည္မွာ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားမ်ားကိုဆိုလိုၿပီး ဗမာသည္တိုင္းသားမဟုတ္လို႔မဆိုလိုပါ။ အမ်ားေခၚအေနျဖင့္နားလည္လြယ္ေအာင္ ေရးထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။)

အိမ့္သီရိသူ